Bine ai venit !!

Ma bucur sa va cunosc si sper ca vom putea face schimb de sfaturi desper ingrijirea copilului , astfel incat el sa se dezvolte santos si armonios.

27 feb. 2009

Intelepciunea

Particip la concursul Inei proba a 3-a care zice asa :

Creati o povestire de maxim 300 cuvinte (sau o jumatate pagina, NU mai putin) in care sa ilustrati notiunea de “intelepciune”.

Intelepciunea este capacitate superioară de înţelegere şi de judecare a lucrurilor.
Nu ne nastem itelepti ci devenim intelpti ,in timp odata cu maturizarea, cand ajungem sa judecam lucrurile cu multa raspundere.

Unele persoane se maturzizeaza mai repede, altii mai tarziu. Maturizarea depinde foarte mult de firul vietii, de experientele proprii.
Degeaba primim sfaturi intelepte, ca pana nu dam noi cu capul in zid , nu ne maturizam.

Chiar mi-am dat seama de acest lucru in momentul in care am devenit mama .... nu as fi crezut vreodata ca am sa gandesc cu totul altfel , ca am sa vad lucrurile altfel.
Ei..., dar de cand sunt mama , imi vad parintii altfel, cu alti ochi si abia acum inteleg unele din actiunile lor, din sfaturile lor.Inclusiv soacra o vad cu alti ochi si parca, parca o intelg , nu 100% dar asa 60 %:)
Dar cum am zis ... pana nu dai cu capul ....nu degeaba umbla vorba aceea ... las ca o sa ai si tu copii si ai sa vezi atunci ;)
De exemplu va aducetii aminte de "prostiile" facute in tinerete ... cand faceam lucruri fara sa ne gandim la consecinte si pur si simplu de dragul adrenalinei. Cand era tentant sa facem ceea ce ne era interzis de parinti , doar asa sa vedem cum e si ce se intampla . Exista lucruri in viata voastra care sa le analizati acum si sa ziceti: acum nu a-si mai fi facut aia , sau aialalta ? Vi s-a intamplat in viata sa ajungeti sa spuneti ... ai avut dreptate ... trebuia sa ascult de tine. Sau analizand firul vietii sa spuneti ...cum gandeam atunci , ce naiv eram , credeam ca tot ce zboara se manaca? Daca raspunsul este da , inseamna ca v-ati maturizat , ca ati devenit intelepti , ca ati ajuns sa judecati lucrurile cu multa raspundere.
Sunt convinsa ca si de acum in colo mai am multe de invatat in viata, prin experienta proprie, si inchei prin a spune " ceea ce nu ne omoara ne face mai puternici"

2 comentarii:

  1. Asa este, Hermine! Ai exprimat foarte bine ideea.
    Stim cu toti proverbul: "Inteleptul invata din greselile altuia", dar fiecare dintre noi crede ca nu i se poate intampla acel ceva, sau ca sigur va fi mai destept decat cel care a patit-o!
    Important este sa invatam macar din propriile greseli si sa nu le repetam.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cat de adevarat... si de cate ori nu am zis ah ce stie mama..si acum cand ma gandesc ce decizii ce minciunele spuneam..off doamne cat de naiva era. Totusi uneori e mai bine sa traiesti pe propia piele anumite situatii..asa o sa sti ca nu e bine! Nu trebuie sa uitam ca parintii ne vor binele mereu!

    RăspundețiȘtergere